Статті

Відповіді на запитання

Відповіді на запитання

Відмінність зимових шин від літніх
Кожен автомобіліст знає, що покришки потрібно міняти залежно від того, яка пора року настала. Їздити зимовими засніженими і зледенілими дорогами на літній гумі дуже небезпечно, оскільки легко можна потрапити в аварію. Для зимового періоду потрібно «перевзувати» автомобілі у відповідну сезону гуму. У чому ж основні відмінності літніх покришок від зимових?
Головне призначення зимової гуми – це забезпечення надійного зчеплення шини з дорожньою поверхнею за низьких температур (нижче нуля градусів за Цельсієм). Літні ж покришки не зможуть впоратися зі слизькою дорогою, оскільки не розраховані на такі погодні умови.
Зимові шини відрізняються від літніх, перш за все, якістю сплаву гуми. Як було зазначено вище, зимова гума забезпечує хороше зчеплення з дорогою. У цій функції ключову роль відіграє саме якість гуми. Варто відзначити таку цікаву властивість зимових шин – під час руху автомобіля вони можуть прогріватися, навіть якщо на вулиці низька температура. Від цього прогрівання гума стає більш еластичною і м’якою, за рахунок чого і забезпечується хороше зчеплення.
Крім того, літня гума відрізняється від зимової і терміном експлуатації.

Коли і навіщо потрібно міняти літню гуму на зимову
Кожен автолюбитель час від часу задається питанням, коли ж потрібно міняти літні шини на зимові. Якщо час заміни вибрано правильно, то покришки прослужать довше, крім того, водій забезпечить собі і своїм пасажирам безпеку під час руху.
Компроміс між зимовими і літніми шинами – це всесезонні покришки. Однак для нашого клімату вони не зовсім підходять, оскільки взимку температура може сильно опускатися, а на дорозі з’являється сніг і лід. Якщо ж автомобілем ви користуєтеся нерегулярно, то така гума може використовуватися.

Ознаки зносу автомобільних покришок
Експерти стверджують, що гуму варто міняти на нову кожні 50 тисяч кілометрів. Саме такий термін вважається оптимальним. Однак цей показник може бути як збільшений у півтора-два рази, так і зменшений. Помилковою є думка, що на знос шин впливає автомобіль, на якому ви їздите. Насправді, немає жодної різниці, керуєте ви BMW X5 чи старенькою «Таврією». Перш за все, на знос гуми впливає стиль їзди.
Продовжити термін служби покришок удвічі цілком реально, якщо їздити без пробуксовок і на помірній швидкості (зокрема й на поворотах). Якщо водій віддає перевагу швидкій їзді з різкими поворотами і гальмуваннями, а також спортивній манері водіння, то зноситися покришки можуть вже через 25 тисяч кілометрів.
Як же визначити, що шини вже потрібно міняти на нові? Спершу необхідно вивчити малюнок протектора. Зовсім не обов’язково проводити складні вимірювання, достатньо візуально оцінити наскільки зношена гума в тих місцях, куди вказують стрілки, розміщені на боковинах покришок. У разі, якщо малюнок стерся до індикатора, – це вірна ознака того, що гума вже відслужила своє. Якщо ж потрібно визначити ступінь зносу зимових шин, то потрібно врахувати, що висота протектора в 4 міліметри і менше свідчить про те, що їх пора міняти. Для літніх покришок цей показник дорівнює 1,6 міліметрам.

У деяких випадках гума з шипами нерівномірно зношується через різні чинники механічного характеру, серед яких несправність підвіски, амортизаторів, рульового управління або порушення кутів установки коліс. Якщо ці дефекти не будуть вчасно усунені, то нові покришки за дуже короткий проміжок часу можуть протертися до корду.
Якщо ви виявили на боковинах шини тріщини, не варто відразу міняти їх на нові. Тріщини – це сліди природного старіння шин. А ось на глибокі порізи варто звернути увагу. Вони можуть навіть стати причиною вибуху покришки.

Як обрати літні шини?
Як відомо, дорожнє покриття в теплу пору року набагато сприятливіше для їзди, ніж взимку, однак це не означає, що вибору літніх шин не потрібно приділяти належної уваги. В автомагазинах пропонується безліч варіантів літніх покришок за різною ціною і з різними характеристиками. Давайте розберемося, на що варто звернути увагу при виборі літньої гуми.
1. Вартість. Цей показник залежить від виробника, від складу гуми, від маркетингової позиції на ринку, а також від малюнка протектора.
2. Жорсткість або комфортність гуми – залежить від складу гуми, а також від структури силового каркаса покришки. Також на комфортність впливає і висота профілю.
3 Шумність – залежить від малюнка протектора.
4. Якість зчеплення з дорожнім покриттям. На цей нюанс також впливає склад гуми, ширина профілю, структура силового каркаса і малюнок протектора покришки.
5. Стійкість до зношування. На неї впливає склад гуми і малюнок протектора.
Крім того, потрібно звертати увагу на такі показники, як керованість, протидія акваплануванню, курсова стійкість, швидкісний режим, вага і стійкість у поворотах.

На жаль, на автомобільному ринку поки що не з’явилися покришки, які будуть ідеальними за всіма цими показниками, тому не можна сказати, що одна шина є найкращою у світі. Так відбувається ще й тому, що деякі з цих характеристик є взаємовиключними. Це означає, що якщо буде покращено одну характеристику, то друга неминуче постраждає.

Що робити якщо на покришці з’явився бічний поріз?
Багато автосервісів пропонують своїм клієнтам ремонт бічних порізів на покришках. Такі компанії стверджують, що ремонт таких пошкоджень – відповідальне завдання, тому це завдання доручається тільки найкращим фахівцям.
Такий рекламний хід впливає на багатьох автолюбителів, які, тільки-но помітивши на покришці бічний поріз, починають шукати майстра, який допоміг би вирішити цю проблему. Однак мало хто замислюється про те, що такий ремонт принесе швидше неприємності, ніж користь. Наприклад, власник авто може з жахом виявити, що за півтора-два місяці йому довелося тричі поміняти маточинний підшипник на колесі з відремонтованим бічним порізом. І це далеко не всі можливі неприємні наслідки.
Кожен водій має розуміти, що бічний поріз радіальної шини – це пряме свідчення того, що користуватися нею більше не можна. Не має значення, яку форму і розмір має поріз, яка його конфігурація – шина стала непридатною для використання, і цей факт не підлягає оскарженню.
У чому ж полягає ремонт бічних порізів, який пропонують на багатьох автосервісах? Він проходить у два етапи. Спочатку проводять вулканізацію порізу, потім на внутрішню поверхню шини встановлюють спеціальну латку, яка має аналогічну до каркасу шин структуру. Така латка здатна лише відновити жорсткість бічної поверхні шини. Якщо говорити про негативні наслідки, то латка призведе до статичного дисбалансу колеса, через що воно розбиватиме підвіску.
Можемо констатувати, що навіть якщо ремонт бічного порізу був виконаний майстром бездоганно, шину все одно більше не можна використовувати. Її експлуатація може не тільки пошкодити підвіску, але також стати причиною аварії. Навіть як запаску таку покришку використовувати не рекомендується, оскільки вона значно вплине на швидкість руху і на відстань, яку ви зможете подолати.

Як вибрати зимові шини?
Вибираючи нешиповану гуму, необхідно звернути увагу на малюнок протектора. Якщо на вулиці мокрий сніг, то найкраще обирати покришки зі спрямованим малюнком протектора, саме він посприяє тому, що сльота і бруд будуть відведені з-під коліс. Візерунок протектора на таких покришках дуже схожий на малюнок літніх дощових шин.
Кілька років тому на ринку автомобільної гуми з’явилися нешиповані шини, які прозвали «липучками». Протектор у таких покришок покривається тонкими ламелями (прорізами), які забезпечують хороше зчеплення з дорогою.
При виборі зимових покришок необхідно враховувати і той факт, в якій кліматичній зоні ви проживаєте. Для дуже засніжених доріг найкраще підійдуть саме шини з шипами. Однак варто врахувати, що такі покришки набагато гучніші, ніж шини з м’яким малюнком на протекторі.

Чи варто купувати шиповану гуму?
Багато водіїв вибирають для їзди в зимову пору року покришки з шипами. Такий вибір пояснюється, насамперед, тим, що шипована гума покращує зчеплення з дорогою навіть у складних погодних умовах.
Фахівці вважають, що для мешканців великих міст, де дороги регулярно розчищають, купівля зимових покришок з шипами зовсім необов’язкова – можна обійтися і фрикційною гумою з особливим малюнком протектора, яка виготовлена зі спеціальної суміші для низьких температур. Така гума цілком підійде для обережної їзди взимку. Якісна фрикційна гума добре поведе себе навіть на льоду, при цьому її гальмівний шлях і розгін нічим не поступається шипованим покришкам. Якщо говорити про переваги, то фрикційна гума є дуже «тихою».
Якщо ж водій взимку змушений їздити засніженими і зледенілими дорогами, покритими товстим шаром укоченого снігу, а температура постійно коливається між плюсовими і мінусовими показниками, то задуматися про купівлю шипованої гуми все-таки варто. Нешиповані фрикційні покришки підходять в основному для м’якої європейської зими без великої кількості опадів. Безсумнівно, такі шини краще поводитимуться на мокрому і сухому асфальті, однак із заметами і товстим шаром льоду вони навряд чи впораються. Тут допоможуть тільки шипи.

Якщо з якоїсь причини ви не бажаєте купувати шиповані покришки, то можна ошипувати звичайні. Що більше шипів буде на поверхні шини, то краще авто поводитиметься на дорозі – гальмівний шлях буде скорочено, ймовірність пробуксовки також значно зменшиться. Шипи мають бути хаотично розкидані по поверхні, а не розташовані по одній лінії. Потрібно враховувати, що ошипувати можуть не будь-яку покришку. Перед тим, як зважитися на такий крок, необхідно проконсультуватися з фахівцем.

Правила експлуатації автомобільних покришок
Безпека водія автомобіля, а також його пасажирів багато в чому залежить від того, в якому стані перебувають шини, на яких він їздить. Саме тому необхідно дбати про те, щоб вони завжди були в хорошому стані. Дотримуючись простих правил з догляду та експлуатації, автолюбителям вдасться якомога довше зберегти свої покришки в майже первозданному вигляді.
1. обов’язково потрібно стежити за тиском у шинах. Для тривалої експлуатації цей момент дуже важливий. Якщо тиск у шинах буде занадто високим або занадто низьким, вони можуть нерівномірно зношуватися. Сама покришка може перегрітися, а це вплине на зміну її структури, що призведе до подальшого руйнування. Тиск потрібно регулювати тільки на «холодній» шині.

2 Звертайте увагу на зовнішній вигляд шин. Вентиль має бути оснащений ковпачком, який захистить ніпель від попадання пилу і бруду. Потрібно також стежити, щоб на боковинах і протекторі не було глибоких тріщин і порізів, гриж, стирчить дроту і ниток. Очевидно, що і сторонніх предметів на поверхні покришки бути не повинно – це стосується гострих уламків металу, скла, цвяхів. Потрібно запам’ятати, що використовувати шину з дуже глибокими порізами або тріщинами, з нитками, що стирчать, або дротом, категорично не можна. Водії, які на свій страх і ризик продовжують їздити на таких покришках, нерідко стають винуватцями аварійних ситуацій на дорогах. Особливо небезпечно їздити на такій гумі на високих швидкостях.

3 Потрібно стежити за зносом покришок. Якщо шина занадто зношена, вона стає вразливою до проколів. Збільшується і ризик аквапланування (особливо небезпечно це під час потрапляння в калюжу), оскільки канавки для відведення рідини стають менш глибокими. Мокрою дорогою не можна їздити, якщо шини зношені більше, ніж на 70 відсотків.

Обкатка зимових шин
Встановлюючи зимові шини, кожен водій повинен брати до уваги, що динаміка машини на зимових покришках значно відрізнятиметься від неї ж на шинах для їзди в теплу пору року. Оскільки зимові покришки розроблені для того, щоб забезпечити надійне зчеплення з дорогою, спершу автовласники мають дуже акуратно поводитися на дорозі, поки повністю не звикнуть до нової гуми.
Глибина і ламельованість протектора шин для зимового періоду набагато більші, ніж у літніх. Саме ці показники і впливають на якісне зчеплення. Однак глибина протектора і наявність ламелей може збільшити час відгуку під час керування автомобілем.

Під час виготовлення зимових покришок виробники користуються більш м’якою гумою, яка навіть у мороз не твердне і не втрачає гнучкості. Індекс швидкості, який найчастіше зустрічається в зимових покришках – це Q. Якщо водій буде систематично порушувати швидкість, на яку розрахована шина, то зноситься вона набагато швидше.
Для того, щоб уникнути прилипання покришки до форми під час вулканізації, її покривають спеціальним мастилом, частина якого залишається на поверхні шини, через що зчеплення може зменшитися. Щоб позбутися мастила водієві потрібно просто проїхати 100-200 кілометрів у спокійному режимі без прискорень, різких гальмувань і поворотів.
Особливої обкатки вимагають і шиповані шини. За перші кілька сотень кілометрів шипи повинні прийняти найоптимальніше положення – спуститися або піднятися, якщо є така необхідність. Також має випаруватися і спеціальне мастило, що знаходиться в пазах, де розташовуються шипи. При купівлі покришок з шипами потрібно буде в спокійному режимі проїхати до 500 кілометрів. Якщо обкатка була проведена правильно, то шипи встануть правильно, а термін експлуатації покришок на порядок збільшиться. Обкатувати шиповані шини можна і на асфальті.